• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 1.11.2024Meniny má Denis(a)
10°Bratislava

Nákupy cez internet preferujú viac ženy

  • 15:44 13.04.2015
  • BRATISLAVA
Nákupy cez internet preferujú viac ženy

Celkovo cez internet viac nakupujú ženy ako muži, mladí ľudia do 29 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a obyvatelia veľkých miest.

Dve pätiny Slovákov urobili za posledný rok aspoň raz online nákup. Cez internet najčastejšie nakupujú oblečenie, kozmetiku či knihy. Približne každý šiesty slovenský spotrebiteľ chodí na nákupy do zahraničia.

Celkovo cez internet viac nakupujú ženy ako muži, mladí ľudia do 29 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a obyvatelia veľkých miest. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2014/2015, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.

Nakupovanie potravín a drogériového tovaru cez internet však zatiaľ na Slovensku veľmi rozšírené nie je. Túto možnosť pozná približne 40 % kupujúcich, ale iba 8,5 % z nich už online nákup potravín niekedy využilo. V porovnaní s minulým rokom však ide o dvojnásobný nárast podielu zákazníkov, ktorí vyskúšali uvedenú formu nákupu potravín a drogériového tovaru. "Hlavnými dôvodmi na online nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre zákazníkov pohodlnosť, jednoduchosť nákupu a šetrenie času," uviedla Barbora Hrapková Šlosárová z GfK Slovakia.

Nakupovanie potravín na základe letákových akcií je dlhodobo obľúbené. Až jedna štvrtina spotrebiteľov sa vyjadrila, že nakupuje potraviny a drogériový tovar na základe letákových akcií. Oproti minulým rokom kontinuálne klesá podiel spotrebiteľov, ktorí letáky nedostávajú.

V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný mierny nárast podielu využívania vernostných programov v predajniach, lojalitné karty využívajú viac ako dve tretiny spotrebiteľov.

Približne 15 % Slovákov chodí nakupovať do zahraničia. Najčastejšími destináciami na zahraničné nákupy potravín a drogériového tovaru sú pre nich Poľsko a Maďarsko, ktoré za uplynulý rok predbehlo Rakúsko. Spomedzi tých, ktorí chodia na nákupy do zahraničia, vyše polovica nakupuje v Poľsku, a to hlavne pre nižšie ceny. Takmer jedna pätina nakupuje v zahraničí z dôvodu lepšej kvality tovaru, najmä v Rakúsku.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK Slovakia.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Premiér: Čína sa v súvislosti s Ukrajinou obáva hrozby jadrového konfliktu

Premiér: Čína sa v súvislosti s Ukrajinou obáva hrozby jadrového konfliktu

DNES - 18:53Domáce

Čína sa podľa predsedu vlády SR Roberta Fica v súvislosti s vojnou na Ukrajine oprávnene obáva nezvládnutej eskalácie napätia a hrozby jadrového konfliktu.

Tri osoby mali pri bratislavskom cintoríne napadnúť muža a ženu

Tri osoby mali pri bratislavskom cintoríne napadnúť muža a ženu

DNES - 16:47Domáce

V blízkosti cintorína v bratislavskej mestskej časti Vrakuňa mali tri osoby napadnúť muža a ženu. Prípadom sa zaoberá polícia.

M. Kosová: Sudcovia nerozhodujú zo strachu, ako to tvrdí Kiska

M. Kosová: Sudcovia nerozhodujú zo strachu, ako to tvrdí Kiska

DNES - 16:31Domáce

Sudcovia na Slovensku podľa predsedníčky Súdnej rady SR Marcely Kosovej nerozhodujú zo strachu, ako to vo štvrtok (31. 10.) naznačil bývalý prezident SR Andrej Kiska.

Muž, ktorý napadol redaktorku TV Markíza, je stíhaný väzobne

Muž, ktorý napadol redaktorku TV Markíza, je stíhaný väzobne

DNES - 16:13Domáce

Muž, ktorý mal napadnúť reportérku a moderátorku TV Markíza Kristínu Kövešovú, ide do väzby.

Blanár: Rozširovanie EÚ je jedným z kľúčových nástrojov budovania mieru

Blanár: Rozširovanie EÚ je jedným z kľúčových nástrojov budovania mieru

DNES - 15:28Domáce

Rozširovanie Európskej únie je podľa ministra zahraničných vecí Juraja Blanára (Smer-SD) jedným z kľúčových nástrojov budovania mieru, bezpečnosti, stability a prosperity v Európe.