Lidl patrí medzi ekologicky najzodpovednejšie firmy na Slovensku
- 19:08 14.04.2015
- Bratislava
Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika predstavuje ohľaduplný prístup k prírodným zdrojom jednoznačnú prioritu v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Dennodenne sa v každej fáze našej činnosti snažíme prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju. Naša snaha prináša konkrétne výsledky v podobe výraznej úspory emisií.
Lidl patrí medzi ekologicky najzodpovednejšie firmy na Slovensku Foto: Lidl Slovenská republikaVo všetkých 123 predajniach a v oboch logistických centrách spoločnosti Lidl platí politika dôsledného triedenia odpadu – papiera, plastov a batérii. V roku 2015 vybuduje Lidl na Slovensku svoje tretie logistické centrum. Environmentálne zodpovedný komplex v Seredi bude spĺňať najvyššie štandardy a bude sa uchádzať o medzinárodne prestížnu certifikáciu BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) udeľovanú od roku 1990. Štandardy tohto hodnotenia, ktoré kladie dôraz na udržateľný rozvoj a vplyv projektov na životné prostredie, splnilo na Slovensku doteraz šesť budov. V celom komplexe bude inštalované LED osvetlenie, ktoré prispieva k ochrane životného prostredia vďaka svojej úspornosti a dlhšej životnosti. Chladiarenské zariadenie nebude používať syntetickú zmes, ale environmentálne oveľa zodpovednejšiu zmes na prírodnej báze. Teplo získané z chladenia sa v seredskom veľkosklade bude využívať na vykurovanie, čím klesne energetická náročnosti budovy. Ďalším ekologickým opatrením je zadržiavanie dažďovej vody na pozemku prostredníctvom systému vsakovacích nádrží. V priestore logistického centra sú projektované sadové úpravy s celkovou rozlohou takmer 2,5 hektára. V komplexe sa budú nachádzať aj nabíjacie stanice pre elektromobily.
Lidl sa koncom roka 2014 stal jednou z prvých spoločností na Slovensku, ktoré získali certifikát pre zodpovedné organizácie. Subjektom, ktoré vyhovejú kritériám environmentálneho auditu, ho udeľuje oprávnená organizácia ENVI-PAK.
Lidl si uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia a okrem úsporných opatrení sa k ekologickému prístupu snaží motivovať aj verejnosť. Najvýraznejšou aktivitou v tomto smere je projekt „Voda pre stromy“. Obchodný reťazec venuje 1 cent za každú predanú fľašu 1,5 l minerálnej vody Saguaro na obnovu tatranského lesa. Od spustenia kampane v roku 2012 sa vďaka zákazníkom Lidla podarilo na tento účel vyčleniť prostriedky na kúpu a výsadbu 315 000 stromčekov. V roku 2014 usporiadal Lidl súťaž pre základné a stredné školy – Ekohru. V rámci nej odovzdávali školáci v priebehu štyroch týždňov v predajniach Lidl plastové fľaše od nápojov. Celkovo sa takýmto spôsobom podarilo vyzbierať 7 650 000 PET fliaš a do súťaže sa zapojilo viac ako 146 000 žiakov.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.
AQ Show 2024 bude sviatkom pre milovníkov kvalitného zvuku
AQ Show 2024 v českej Červenke ponúkne návštevníkom nielen možnosť nahliadnuť do výroby reproduktorov, ale aj zoznámiť sa s novinkami zo sveta špičkového audia.
Ako si vytvoriť dokonalý vonkajší priestor pre relax a zábavu
Vonkajšie priestory sú dôležitou súčasťou každého domova. Nezáleží na tom, či máte priestrannú záhradu alebo menší balkón – aj z malej plochy môžete vyťažiť maximum.