Lidl patrí medzi ekologicky najzodpovednejšie firmy
- 9:32 15.04.2015
- BRATISLAVA
Pomoc životnému prostrediu je jednou z najväčších výziev súčasnosti. Pre spoločnosť Lidl Slovenská republika predstavuje ohľaduplný prístup k prírodným zdrojom jednoznačnú prioritu v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Dennodenne sa v každej fáze našej činnosti snažíme prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju. Naša snaha prináša konkrétne výsledky v podobe výraznej úspory emisií.
Vo všetkých 123 predajniach a v oboch logistických centrách spoločnosti Lidl platí politika dôsledného triedenia odpadu – papiera, plastov a batérii. V roku 2015 vybuduje Lidl na Slovensku svoje tretie logistické centrum. Environmentálne zodpovedný komplex v Seredi bude spĺňať najvyššie štandardy a bude sa uchádzať o medzinárodne prestížnu certifikáciu BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) udeľovanú od roku 1990. Štandardy tohto hodnotenia, ktoré kladie dôraz na udržateľný rozvoj a vplyv projektov na životné prostredie, splnilo na Slovensku doteraz šesť budov. V celom komplexe bude inštalované LED osvetlenie, ktoré prispieva k ochrane životného prostredia vďaka svojej úspornosti a dlhšej životnosti. Chladiarenské zariadenie nebude používať syntetickú zmes, ale environmentálne oveľa zodpovednejšiu zmes na prírodnej báze. Teplo získané z chladenia sa v seredskom veľkosklade bude využívať na vykurovanie, čím klesne energetická náročnosti budovy. Ďalším ekologickým opatrením je zadržiavanie dažďovej vody na pozemku prostredníctvom systému vsakovacích nádrží. V priestore logistického centra sú projektované sadové úpravy s celkovou rozlohou takmer 2,5 hektára. V komplexe sa budú nachádzať aj nabíjacie stanice pre elektromobily.
Lidl sa koncom roka 2014 stal jednou z prvých spoločností na Slovensku, ktoré získali certifikát pre zodpovedné organizácie. Subjektom, ktoré vyhovejú kritériám environmentálneho auditu, ho udeľuje oprávnená organizácia ENVI-PAK.
Lidl si uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia a okrem úsporných opatrení sa k ekologickému prístupu snaží motivovať aj verejnosť. Najvýraznejšou aktivitou v tomto smere je projekt "Voda pre stromy". Obchodný reťazec venuje 1 cent za každú predanú fľašu 1,5 l minerálnej vody Saguaro na obnovu tatranského lesa. Od spustenia kampane v roku 2012 sa vďaka zákazníkom Lidla podarilo na tento účel vyčleniť prostriedky na kúpu a výsadbu 315 000 stromčekov. V roku 2014 usporiadal Lidl súťaž pre základné a stredné školy – Ekohru. V rámci nej odovzdávali školáci v priebehu štyroch týždňov v predajniach Lidl plastové fľaše od nápojov. Celkovo sa takýmto spôsobom podarilo vyzbierať 7 650 000 PET fliaš a do súťaže sa zapojilo viac ako 146 000 žiakov.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.