• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 26.11.2024Meniny má Kornel
Bratislava

Apple predbehol Google a drží prvé miesto v 10. ročníku BRANDZ 100

  • 13:18 27.05.2015
  • Londýn
Apple predbehol Google a drží prvé miesto v 10. ročníku BRANDZ 100

Apple predbehol Google a opäť získal titul "nacennejšia značka sveta" v tohtoročnom meraní BrandZ Top 100, ktoré dnes zverejnila agentúra Millward Brown a skupina WPP. Apple zvýšil hodnotu značky na 247 miliárd amerických dolárov, čo je rast o 67% za rok. Google (2. v poradí) taktiež vzrástol a dosiahol 9% rast hodnoty, ktorú zvýšil na 173,7 miliárd dolárov. Microsoft, ktorého súčasná hodnota značky je 115,5 miliárd dolárov, postúpil o jedno miesto na tretie s rastom hodnoty o 28%.

Hoci AppleWatch dosiahli vynímočnej popularity, hlavným dôvodom rastu je iPhone 6. Súčet hodnôt 100 nacennejších značiek sveta je 3,3 biliónov dolárov, čo je 14% nárast oproti roku 2014 a 126% nárast za ostatných 10 rokov od prvého merania.

BrandZ Top 10 najcennejších značiek sveta 2015
Poradie 2015 Značka KategóriaHodnota značky 2015 (Mil. $)Zmena vs. 2014Poradie 2014 1 Apple Technológie246.99267%2 2 Google Technológie173.6529%13MicrosoftTechnológie115.50028%44IBMTechnológie93.987-13%35VisaPlatobné systémy91.96216%76AT&TTelekomunikácie89.49215%87VerizonTelekomunikácie86.00936%118Coca-Cola*Nealkoholické nápoje83.8414%69McDonald’sRýchle občerstvenie81.162-5%510MarlboroTabak80.35219%9
* Hodnota značky Coca-Cola zahŕňa Lights, Diets a Zero

Hlavné zhrnutia:
Technológie sú najrýchlejšie rastúcou kategóriou – o 24% za rok, s hodnotou viacej ako bilión dolárov, čo je takmer tretina hodnoty všetkých 100 najhodnotnejších značiek sveta.
Facebook je najrýchlejšie rastúcou značkou s 99%, ktorých dosiahol úspešnou stratégiou integrácie iných sociálnych aplikácií ako Instagram a WhatsApp, ako aj schopnosťou využiť svoje platformy k monetarizácii a cross-sellingu.
E-commerce zvýšila hodnotu značky keď Alibaba vstúpil do merania a prekonal Amazon – Čínsky e-shop Alibaba má hodnotu 66,4 miliárd dolárov, čo pomohlo zvýšiť hodnotu celkovú hodnotu značiek v kategórii maloobchod o 24% a prekonal Amazon aj Walmart. Alibaba a Amazon bez fyzických predajní sú cennejšie ako Walmart, s 11.000 predajní.

SAP a DEUTSCHE TELEKOM sú podľa merania BRANDZ najcennejšie európske značky
Európske značky naďalej dominujú kategórii luxusného tovaru

SAP a Deutsche Telecom sú najhodnotnejšie európske značky v desiatom ročníku meraní BrandZ Top 100 najcennejších značiek, ktoré dnes zverejnila agentúra Millward Brown a skupina WPP. Najvyššie priečky v európskom Top 10 získali telekomunikačné a technologické spoločnosti. SAP obsadil prvé miesto v Európe so 38,2 miliardami dolárov, čo je 5% nárast nasledujúci masívne investície do technológie cloud computing, zatialčo Deutsche Telecom drží druhé miesto.
Európske značky pokračujú v globálnej dominancii v kategórii luxusného tovaru s 8 z 10 nejhodnotnejších značiek sveta v tejto kategórii. Francúzka značka Louis Vuitton je tretia zo všetkých európskych značiek s hodnotou 27,4 miliardy dolárov a rastom 6%. Hermès zostáva v európskych Top 10 na 9. mieste, napriek poklesu o 13%, s hodnotou 18,9 miliard dolárov. Tradičná európska luxusná značka, Chanel, je 4. pomedzi BrandZ Top10 luxury značiek. Jej hodnota vzrástla o 15% na takmer 9 miliard dolárov. Ohrozenie európskej sily v tejto kategórii je vstup dvoch nových značiek Michael Kors a Tiffany, ktoré sú mimoeurópske.
Pomodzi ďalšími európskymi značkami, ktorým sa darí, je diskontný maloobchod ALDI, ktorý preukázal svoju hodnotu v ťažkých časoch a zvýšil hodnotu značky o 22% na 11,7 miliard dolárov. Ďalšie najsilnejšie rastúce značky v Európe sú DHL – rast o 19% na 16,3 miliard dolárov – ktorý rapidne rastie v Číne, Deutsche Telekom a ING Bank, oba o 18% na 33,8, resp. 11,6 miliardy dolárov.

BrandZ Top 10 najcennejších značiek európy 2015
Poradie 2015 Značka KategóriaHodnota značky 2015 (Mil. $)Zmena vs. 2014Poradie 2014 1 SAP Technológie38.225+5%1 2 Deutsche Telekom Telekomunikácie33.834+18%23Louis VuittonLuxusný tovar27.455+16%34BMWAutá26.349+2%45L’Oréal ParisPersonal care23.3760%56ZaraOblečenie22.036-5%67Mercedes-BenzAutá21.756+1%88MovistarTelekomunikácie21.304+2%99HermèsLuxusný tovar18.938-13%710OrangeTelekomunikácie17.384+12%NEW

Millward Brown poskytuje na Slovensku expertízu v oboroch rastu hodnoty značky a efektivity marketingovej komunikácie, založenú na metódach prieskumu trhu, pre klientov zo sektorov financie, telekomunikácie, rýchloobrátkový spotrebný tovar aď.

Prehľad BrandZ Top 100 najcennejších značiek si môžete prezrieť tu.

Kontakt pre médiá:
Jiří Svoboda, Senior Client Service Manager, Millward Brown
[email protected]
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.