Podľa štúdie AMEC, segment merania komunikácie stále rastie
- 13:00 29.05.2015
- BRATISLAVA
Nová odborná štúdia vydaná Medzinárodnou asociáciou pre meranie a vyhodnocovanie komunikácie (AMEC) poukazuje na optimistické rastové vyhliadky- 74 % členov AMECu vykázalo oproti minulému roku vyššie príjmy.
Štúdia World Media Intelligence & Insights predstavuje najpodrobnejší prehľad názorov spoločností pôsobiacich v oblasti spracovania mediálneho spravodajstva po celom svete. V tohtoročnej štúdii odpovedalo na otázky 80 % všetkých oslovených firiem. Štúdia ukazuje, že so súčasnou globálnou konsolidáciou v segmente spracovania mediálnych dát by malo prísť výrazne viac príležitostí ako prípadných rizík.
Väčšina členov AMECu očakáva, že súčasná vlna zjednocovania postupov v oblasti merania a vyhodnocovania komunikácie prinesie nové obchodné príležitosti (48 %) alebo nebude mať na obchody negatívny dopad (29 %). U členov AMECu výrazne prevláda presvedčenie, že ich pozícia na trhu im dáva dobré predpoklady preklenúť dôsledky konsolidačného procestu (70 %). Iba 12 % členov je toho názoru, že zjednocovanie predstavuje určitú mieru rizika pre ich podnikanie. Medzi členmi AMECu tiež prevláda názor (64 %), že súčasný trend bude pokračovať i v budúcom roku.
Štúdia tiež ukazuje, že 86 % PR agentúr považuje meranie a analýzu komunikácie za kľúčový nástroj, čo oproti minuloročným 72 % predstavuje podstatný nárast. Skutočnosť, že meranie komunikácie považuje za podstatné viac PR agentúr ako kedykoľvek inokedy, je jedným z najpodstatnejších zistení tohtoročnej štúdie.
Plán AMECu vytvoriť v tomto roku nový súbor zjednotených metrík bol prijatý ako zásadný posun pre celé odvetvie. Medzi respondentmi prevažuje zhoda (71 %), že takýto krok pomôže vyriešiť zmätky, ktoré na trhu okolo metrík panujú.
Snaha zjednotiť pravidlá merania komunikácie bude hlavnou témou júnového AMEC International Summitu v Štokholme, ktorý je vnímaný ako kľúčová udalosť, ktorá by mala viesť k začleneniu merania komunikácie medzi štandardné nástroje každej PR kampane (55 %).
Jeremy Thompson, predseda správnej rady AMECu a CEO skupiny Gorkana, povedal: "Som potešený, keď vidím tak silnú dôveru vo vedení spoločností, podporenou vedomím, že meranie komunikácie je v súčasnosti medzi kľúčovými predstaviteľmi biznisu považované za potrebný nástroj na budovanie a ochranu dobrého mena značiek a spoločností. Tiež nás teší veľká podpora, ktorú snaha AMECu zjednodušiť a zjednotiť metriky získava."
Petra Mašínová, CEO skupiny NEWTON Media a spolupredsedajúca európskej divízie AMECu, k tomu dodáva: "Relevantné informácie sa stali kľúčovým kapitálom pre globálny i miestny biznis. Firmy si to veľmi dobre uvedomujú a začínajú hľadať spoľahlivé nástroje k ich akumulácii a využívajú ich na riadenie svojej komunikácie i obchodu. Je dobré, že naše spoločnosti zaoberajúce sa meraním a vyhodnocovaním komunikácie dokážu na tento trend nielen reagovať, ale s väčšinovou podporou hľadajú cestu k maximálnej efektivite poskytovaných služieb v rámci globálnej spolupráce."
Ďalšie kľúčové zistenia štúdie sú:
• Dvaja z troch členov AMECu súhlasia, že klienti i ďalšie zainteresované subjekty kladú stále väčší dôraz na informácie získané z monitoringu médií.
• Pokračuje rýchly rast v meraní sociálnych médií. 73 % členov AMECu hlási nárast dopytu po službách merania sociálnych sietí.
• Aktivity AMECu v oblasti profesného vzdelávania majú silnú podporu. 95 % členov súhlasí, že AMEC cez svoj Global Education Programme hrá kľúčovú úlohu vo vzdelávaní trhu a šírení povedomia o dôležitosti merania. 77 % členov chce, aby v oblasti vzdelávania trhu o dôležitosti merania a vyhodnocovania komunikácie hral AMEC aktívnu úlohu.
• Polovica všetkých členov (50 %) sa zhoduje na tom, že prístup k mediálnemu obsahu je v súčasnosti hlavnou témou v krajinách, v ktorých pôsobia – čo je číslo podobné zisteniu z minulého roka (52 %).
• Viac ako štvrtina členov AMECu, ktorí pracujú s klientmi, hovorí, že všetci/väčšina (27 %) ich klientov stále trvá na metrike AVE. Prieskum ukazuje, že požiadavky na AVE sú najsilnejšie zastúpené v konkrétnych oblastiach, ako sú stredná a východná Európa, Latinská Amerika a Stredný východ.
AMEC organizuje 7. International Summit on Measurement v Štokholme, ktorý sa uskutoční 3. a 4. júna 2015. Viac ako dve stovky zástupcov spoločností zaoberajúcich sa meraním a vyhodnocovaním komunikácie, PR agentúr a vládnych i neziskových organizácií z 31 krajín sa zíde, aby našli zhodu na globálne jednotných metrikách a postupoch merania.
Prihlásiť sa môžete na webe summitu http://amecinternationalsummit.org/.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.