Ovocie a zelenina – ako sú na tom Slováci?
- 11:57 03.06.2015
- BRATISLAVA
Čo pijú Slováci na raňajky? Ako matky dopĺňajú výživu členov svojej domácnosti o vitamíny? Čo očakávajú od obsahu džúsu v pohári alebo od pyré v praktickom balení? Na tieto a mnohé ďalšie otázky sme sa pýtali slovenských matiek v prieskume, ktorý je súčasťou kampane "Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”, prieskumu, ktorý pripravil Millward Brown Institute*.
Ďalšou pozitívnou skutočnosťou je, že jedna z piatich slovenských matiek verí, že džúsy (18%) a pyré (25%) môžu nahradiť ovocie a zeleninu. Bohužiaľ, väčšina opýtaných si myslí, že džúsy obsahujú cukor (92%), sladidlá (93%) alebo konzervačné látky (90%). Rovnaký názor majú v otázke pyré, ktoré podľa nich obsahuje taktiež cukor (78%), sladidlá (75%) a konzervačné látky (75%). Slovenské ženy si tak neuvedomujú, že hotové džúsy sú prírodnými produktmi. Myslia si, že len čerstvo vylisovaná šťava je prírodná (93%). Navyše nevedia o tom, že džúsy a pyré obsahujú vitamíny. Keď im bola položená otázka ako dopĺňajú denné stravovanie v ich domácnosti vitamínmi, väčšina odpovedala, že čerstvým ovocím (76%). 46% opýtaných matiek dáva členom rodiny ovocné džúsy a iba 24% zeleninovo-ovocné pyré. Avšak džúsy a pyré sú úplne prírodné produkty, získané výlučne zo zdravej, zrelej, čerstvej alebo skladovanej zeleniny a ovocia. Ich produkcia sa riadi zákonmi EÚ a ich kvalita je garantovaná detailnými a reštriktívnymi zákonnými opatreniami.
"Výsledky prieskumu, ktorý sa konal v marci a apríli, jasne potvrdzujú dôležitosť kampane "Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”. Prieskum dokazuje, že si stále neuvedomujeme, že hotové džúsy a pyré sú prírodné produkty v súlade s európskou legislatívou. Bohužiaľ, okolo týchto produktových kategórií vzniklo veľa mylných predstáv, ktoré nie sú pravdivé. Hlavným cieľom kampane je preto vzdelávať rodičov a deti o džúsoch a pyré, ktoré môžu byť dôležitou zložkou vyváženého stravovania bohatého na vitamíny a živiny," informuje Barbara Groele, generálna tajomníčka KUPS (Asociácie Národnej únie výrobcov džúsov).
Čo by presvedčilo slovenské matky, aby pravidelne podávali deťom výživné džúsy a pyré? Viac ako polovica opýtaných povedala, že by potrebovali uistenie, že džúsy sú prírodné (51%) a garanciu, že neobsahujú umelé prísady (48%). Podobne prieskum dopadol aj v prípade pyré, kedy by viac ako polovica opýtaných matiek bola rada uistená, že pyré neobsahuje cukor (38%), alebo, že ide o prírodný produkt (37%).
Viac informácií o kampani získate na www.dzusyapyre.eu.
Kampaň je z väčšej stránky financovaná fondmi z EÚ, Poľska, ako aj z prostriedkov Fondov propagácie ovocia a zeleniny, poskytnutých zo strany KUPS.
* prieskum uskutočnil inštitút Millward Brown Institute v marci a apríli roku 2015 na vzorke 300 žien.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.