Pricemania zmapovala nákupné správanie Slovákov na internete
- 17:00 09.07.2015
- BRATISLAVA
V súčasnej dobe má už prístup k internetu takmer každý. Dajú sa tu nájsť informácie, realizovať platby, nakupovať a veľa iného. Život bez neho si už ani nevieme predstaviť. Vznikajú nové možnosti pripojenia sa na internet a nerobí nám problém pohodlne surfovať na smartfóne či tablete takmer kdekoľvek.
Na internete trávime 1-3 hodiny denne
Prieskum ukázal, že presne polovica internetových užívateľov tu trávi v priemere 1 až 3 hodiny denne. O čosi viac, 4 až 6 hodín denne je pripojených 27 % ľudí a 6 až 9 hodín denne je online 10 % z nás. Nájdu sa aj takí, ktorí sú pripojení 10 a viac hodín denne, no tí sú skôr výnimkou.
Internet ako zdroj informácií
Na internete nájdeme v dnešnej dobe naozaj čokoľvek. Väčšina ľudí ho najčastejšie navštevuje kvôli vyhľadávaniu všeobecných informácií (31 %), no niektorí naň chodia najmä kvôli komunikácii s ostatnými (18 %). Tých, ktorí internet používajú prevažne kvôli práci je 16 %. Primárne na nákup produktov a služieb využíva internet 6 % užívateľov.
Na Slovensku najmä Facebook
Sociálne siete sú stále rozširujúcim sa fenoménom. Väčšina ľudí na Slovensku ostáva verná najmä Facebooku, ktorý používa až 77 % internetových užívateľov. Vcelku využívaným je tiež Google+, na ktorom je aktívnych 40 % používateľov. Sociálne siete, akými sú Instagram, LinkedIn, Twitter a Pinterest na Slovensku až také obrovské úspechy nežnú a používa ich iba necelých 10 % Slovákov zapojených do prieskumu. Žiadne sociálne siete v súčasnosti nevyužíva 11 % užívateľov internetu.
Z notebooku v pohodlí domova
Notebook ako prostriedok pripojenia na internet preferuje najviac ľudí, a to konkrétne 45 % z nás. Po ňom nasleduje desktop (klasický počítač), cez ktorý sa najčastejšie pripája presná štvrtina užívateľov. Ten tesne doháňa smartfón s 23 %. Tablet ako najčastejšie používané zariadenie surfovania po internete využíva iba necelých 8 % používateľov, no zaujímavosťou je, že viac ho na túto činnosť používajú ženy ako muži.
Vďaka smartfónom, tabletom a mobilnému internetu sa ľudia môžu pripájať naozaj z kadekoľvek. Z nášho prieskumu však vyplynulo, že napriek tejto skutočnosti niet nad pohodlie domova, z ktorého najčastejšie navštevuje internet až 69 % ľudí. V teréne surfuje po internete 16 % ľudí a v práci tak robí 15 %.
Takmer všetci nakúpime online aspoň párkrát za rok
Väčšina internetových užívateľov (56 %) uskutoční nákup na internete niekoľkokrát za rok. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca nakúpi online 35 % ľudí. Párkrát do týždňa tak spraví každý dvadsiaty. Aj keď ich nie je veľa, no nájdu sa aj takí, ktorí uskutočňujú nákupy na dennej báze (1 %).
Ak sa na frekvenciu nákupov pozrieme z pohľadu vekových kategórií, výrazné rozdiely sa medzi nimi nenachádzajú. V každej vekovej skupine dominuje práve odpoveď "niekoľkokrát za rok” nasledovaná nákupmi niekoľkokrát za mesiac.
Minieme do 100 €
Väčšina z nás minie na nákupy cez internet do 100 € mesačne, pričom najviac – a to až každý druhý online nakupujúci – tu nechá priemerne do 50 € mesačne. Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 € za mesiac nakupuje presná tretina. Rozdiely mesačných výdavkov sa medzi jednotlivými vekovými kategóriami veľmi nelíšia, no najsilnejšia skupina míňajúcich 101 – 200 € je práve vo veku 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov.
Nakupuje sa najmä elektronika
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika, ktorú tu vyhľadáva až 63 % nakupujúcich. Po nej nasleduje oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí a spotrebiče, kupované presnou štvrtinou. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 %. Medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky (10 %), nábytok (5 %) a filmy a hudba (4 %).
Elektroniku a spotrebiče nakupujú cez internet oveľa viac muži ako ženy, a to až dvakrát častejšie. Pri oblečení a kozmetike je to presne naopak – častejšie ich nakupujú práve ženy. Taktiež filmy a hudba sú kupované skôr mužmi ako ženami, ktoré častejšie lákajú hodinky a šperky či nábytok.
Čo sa týka otázky veku, elektroniku kupujú všetci v kategóriách 19 – 30 rokov, 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov takmer rovnako (každá skupina v okolí 30 %). Pri spotrebičoch dominujú ľudia vo veku 41 – 60 rokov (40 %) nasledovaní ľuďmi vo veku 31 – 40 rokov (30 %) a 19 – 30 rokov (20 %). Oblečenie najviac nakupujú ľudia vo veku 19 – 30 rokov (až 36 %).
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.