Aká je budúcnosť online nakupovania?
- 10:43 10.07.2015
- Bratislava
„V súčasnosti je online len 39% ľudí na celej Zemi, avšak budúcnosť máme pred dverami. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude všetkých 8 miliárd ľudí online a staneme sa internetovou populáciou.“ – odznelo na konferencii DHL eCommerce Day 2015.
Čo to znamená? Ako sa mení nákupné správanie ľudí a čo nám to prinesie?
Technológie menia náš štýl nakupovania
Keď si uvedomíme, že deti sa v dnešnej dobe už od malička hrajú so smartfónom, či tabletom, je prirodzené predpokladať, že tieto technológie budú využívať v krátkej budúcnosti aj na hľadanie informácií a nákup cez internet.
K online transakciám im dopomôžu aj inteligentné hodinky, autá, či domáce spotrebiče. Čoho príkladom je už reálna inteligentná chladnička, ktorá sama nakúpi potraviny dennej spotreby a nechá si ich doviesť a doplniť doručovacou službou.
Prostredie nakupovania sa výrazne zlepšilo
Aj keď si to možno neuvedomujeme, nakupujeme často. Či už sú to potraviny, oblečenie alebo elektronika. V nákupnom procese sa ocitáme aj niekoľkokrát denne a stále viac nákupov robíme práve online.
Je to spôsobené aj tým, že toto nakupovanie je nám bližšie a aj e-shopy sú už jednoduchšie a praktickejšie. V spojení s modernými technológiami a rýchlym pripojením na internet nám umožňujú nakupovať kedykoľvek a kdekoľvek. Avšak ani to nie je všetko.
Nákup tovaru je len 50% spokojnosti zákazníka
Platí, že zákazník je spokojný až po doručení tovaru. Aj keď ste si nakúpili cez váš obľúbený e-shop, budete mať z objednávky radosť až vtedy, keď vám bude doručená v poriadku a dostatočne rýchlo.
Práve preto medzinárodné doručovacie spoločnosti prichádzajú na slovenský trh s novinkami, ktoré sú
zamerané na životný štýl a potreby zákazníkov. „Predstavte si, že by ste si mohli vyzdvihnúť vašu objednávku z e-shopu v deň, ktorý chcete a na mieste, kde budete. Napríklad u vašej kaderníčky, či vedľa potravín, do ktorých chodíte po ceste z práce. Takéto miesto bude označené ako Parcel shop,“ – naznačuje na konferencii DHL eCommerce Day 2015 príchod nových služieb Richard Bebjak z DHL Parcel Slovensko.
Parcel Shopov je v Európe už viac ako 3 000 a na Slovensku ich DHL plánuje mať do konca roka 2015 približne 400. Spojením s modernými e-shopmi a klientsky orientovanými doručovacími službami sa v krátkej budúcnosti uľahčí nakupovanie a doručovanie sa stane rýchle a pohodlné.
Aj tieto trendy a novinky odzneli na 1. ročníku konferencie DHL eCommerce Day 2015. Vytvorilo sa tak miesto, kde svoje skúsenosti zdieľali spoločnosti ako Google, Pricemania či Martinus a vzdelávali tak e-commerce komunitu na Slovensku.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.