Aká je budúcnosť online nakupovania?
- 10:43 10.07.2015
- Bratislava

„V súčasnosti je online len 39% ľudí na celej Zemi, avšak budúcnosť máme pred dverami. Predpokladá sa, že do roku 2020 bude všetkých 8 miliárd ľudí online a staneme sa internetovou populáciou.“ – odznelo na konferencii DHL eCommerce Day 2015.
Čo to znamená? Ako sa mení nákupné správanie ľudí a čo nám to prinesie?
Technológie menia náš štýl nakupovania
Keď si uvedomíme, že deti sa v dnešnej dobe už od malička hrajú so smartfónom, či tabletom, je prirodzené predpokladať, že tieto technológie budú využívať v krátkej budúcnosti aj na hľadanie informácií a nákup cez internet.
K online transakciám im dopomôžu aj inteligentné hodinky, autá, či domáce spotrebiče. Čoho príkladom je už reálna inteligentná chladnička, ktorá sama nakúpi potraviny dennej spotreby a nechá si ich doviesť a doplniť doručovacou službou.
Prostredie nakupovania sa výrazne zlepšilo
Aj keď si to možno neuvedomujeme, nakupujeme často. Či už sú to potraviny, oblečenie alebo elektronika. V nákupnom procese sa ocitáme aj niekoľkokrát denne a stále viac nákupov robíme práve online.
Je to spôsobené aj tým, že toto nakupovanie je nám bližšie a aj e-shopy sú už jednoduchšie a praktickejšie. V spojení s modernými technológiami a rýchlym pripojením na internet nám umožňujú nakupovať kedykoľvek a kdekoľvek. Avšak ani to nie je všetko.
Nákup tovaru je len 50% spokojnosti zákazníka
Platí, že zákazník je spokojný až po doručení tovaru. Aj keď ste si nakúpili cez váš obľúbený e-shop, budete mať z objednávky radosť až vtedy, keď vám bude doručená v poriadku a dostatočne rýchlo.
Práve preto medzinárodné doručovacie spoločnosti prichádzajú na slovenský trh s novinkami, ktoré sú
zamerané na životný štýl a potreby zákazníkov. „Predstavte si, že by ste si mohli vyzdvihnúť vašu objednávku z e-shopu v deň, ktorý chcete a na mieste, kde budete. Napríklad u vašej kaderníčky, či vedľa potravín, do ktorých chodíte po ceste z práce. Takéto miesto bude označené ako Parcel shop,“ – naznačuje na konferencii DHL eCommerce Day 2015 príchod nových služieb Richard Bebjak z DHL Parcel Slovensko.
Parcel Shopov je v Európe už viac ako 3 000 a na Slovensku ich DHL plánuje mať do konca roka 2015 približne 400. Spojením s modernými e-shopmi a klientsky orientovanými doručovacími službami sa v krátkej budúcnosti uľahčí nakupovanie a doručovanie sa stane rýchle a pohodlné.
Aj tieto trendy a novinky odzneli na 1. ročníku konferencie DHL eCommerce Day 2015. Vytvorilo sa tak miesto, kde svoje skúsenosti zdieľali spoločnosti ako Google, Pricemania či Martinus a vzdelávali tak e-commerce komunitu na Slovensku.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?