Aktivita priemyslu eurozóny sa v apríli zmenšila
- 12:57 02.05.2013
- LONDÝN
Pokles priemyselného sektora eurozóny pretrvával aj v apríli. Vyplýva to z vývoja indexu nákupných manažérov (PMI), ktorý zostavuje agentúra Markit.
"Neexistuje nič, čo by naznačovalo, že v priemyselnom odvetví bude v skorom čase obrat a stabilizácia. To vytvára pre tvorcov hospodárskej politiky väčšiu povinnosť konať rýchlo s cieľom oživiť rast," povedal Chris Williamson, hlavný ekonóm agentúry Markit.
Index priemyselnej produkcie v apríli klesol na 46,5 bodu z marcových 46,7 bodu. Podindex objednávok mierne stúpol, a to na 45,4 bodu z marcovej úrovne 45,3 bodu.
Priemyselný sektor eurozóny oslabil napriek tomu, že firmy v snahe o získanie zákazníkov zredukovali ceny najvýraznejšie od začiatku roka 2010. Podľa údajov zverejnených v utorok ceny v eurozóne v apríli medziročne posilnili iba o 1,2 %. Takáto miera inflácie je hlboko pod úrovňou 2 %, ktorú Európska centrálna banka (ECB) považuje za želanú.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.
Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast
Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.
Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien
Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.
Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov
Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.
Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby
Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.