ŠKODA Superb získala ocenenie za dizajn exteriéru
- 16:54 24.08.2015
- BRATISLAVA

So svojím precíznym, výrazným a emocionálnym dizajnom je nová ŠKODA Superb Best of Best v kategórii Dizajn exteriéru vozidiel objemových značiek súťaže Automotive Brand Contest 2015. Tak rozhodla porota Rady pre dizajn (German Design Council). Vysoké ocenenie prevezme automobilka 15. septembra počas autosalónu IAA vo Frankfurte nad Mohanom. Po modeloch ŠKODA Octavia (2013) a Rapid Spaceback (2014) je nová ŠKODA Superb tretím modelom českej automobilky, ktorý získal ocenenie v tejto medzinárodnej súťaži.
"Úplne novo vyvinutá, tretia generácia modelu ŠKODA Superb je čistokrvná prvotriedna limuzína. Nový Superb je plný sily, suverénny a emocionálny. Rázvor narástol o 80 mm, súčasne sa o 61 mm skrátil predný previs. Táto nová architektúra dodáva automobilu eleganciu a dynamiku," hovorí šéfdizajnér značky ŠKODA Jozef Kabaň. "Od prednej časti až po zadnú, od veľkých kolies až po jemne klesajúcu líniu strechy zaujme nový model jasnou geometriou, výrazne kontúrovanými plochami, sošnými tvarmi, puristickou precíznosťou a elegantnými líniami," dodáva Kabaň. Kryštalické prvky sa ako červená niť tiahnu ako exteriérom, tak interiérom automobilu. Súčasne sa nový Superb predstavuje zlepšenými funkčnými prednosťami a väčšou ponukou priestoru. Tvar a funkcia sa tu spájajú v dokonalej jednote.
"Skvelý automobil, ktorý v sebe rovnakou mierou snúbi eleganciu a odolnosť, estetiku a praktickosť, hrdosť majiteľa a rozumné prevádzkové náklady, vrátane nízkej straty hodnoty automobilu," zdôrazňuje porota Rady pre dizajn. "Zaujímavá kombinácia, ktorá sa v tejto podobe často nevyskytuje."
Iniciátorom a organizátorom súťaže Automotive Brand Contest je nezávislá Rada pre dizajn. Tá patrí medzi popredné svetové kompetenčné centrá pre komunikáciu a transfer vedomostí v oblasti dizajnu. Nadácia bola založená v roku 1953 z iniciatívy nemeckého Spolkového snemu za účelom posilnenia dizajnérskej kompetencie nemeckého hospodárstva. Jej úlohou je komunikovať neustále zvyšovanie hodnoty značky strategickým využitím dizajnu. Okruh zriaďovateľov má aktuálne viac ako 200 podnikov.
S jedenástimi rôznymi kategóriami a štyrmi osobitnými kategóriami pokrýva Automotive Brand Contest kompletné spektrum dizajnu, ktoré siaha od samotného dizajnu automobilov prémiových aj veľkosériových značiek, cez stratégie dizajnu a multimediálne prepojenie, až po kampane a eventy. Nezávislá medzinárodná odborná porota v roku 2015 pozostávala zo šiestich zástupcov médií, dizajnu, komunikácie značiek a vysokých škôl.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?