Slováci jedia veľmi málo ovocia a zeleniny
- 17:17 25.08.2015
- BRATISLAVA

Výskumom Millward Braun sa preukázalo, že Slováci ešte stále konzumujú príliš málo ovocia a zeleniny. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie je minimálna denná dávka ovocia a zeleniny 400 g, ktorú je najlepšie rozdeliť do piatich porcií(1). Aby sa vám podarilo splniť tento denný limit, existujú jednoduché a rýchle spôsoby, vďaka ktorým si môžete nedostatok zeleniny a ovocia doplniť.
Podľa Slovákov hlavným dôvodom nízkej konzumácie ovocia a zeleniny je nedostatok času. Zdravé jedlá sú nahradené rýchlym a široko dostupným občerstvením. Slováci si ešte stále neuvedomujú, že aj zdravé produkty môžu byť ľahko dostupné. Sú nimi džúsy a pyré, ktoré majú rovnaké vlastnosti ako ovocie a zelenina, nakoľko sú vyrobené práve z nich.
Svetová zdravotnícka organizácia potvrdzuje, že pohár ovocného alebo ovocno-zeleninového džúsu (200 ml) dostatočne nahrádza jednu dennú dávku ovocia alebo zeleniny(3). Džúsy sú prírodné produkty získané výlučne z ovocia a zeleniny, bez pridaného cukru a konzervačných látok. Napríklad pohár pomarančového džúsu na raňajky dodá vášmu organizmu veľkú dávku vitamínu C, ktorý poskytuje energiu na celé doobedie.
Zdravá desiata môže byť aj ovocné a zeleninové pyré, ktoré ešte nie je veľmi známe na slovenskom trhu. K dispozícii je v praktických baleniach, ktoré si môžete vziať zo sebou kamkoľvek a kedykoľvek. Opäť si treba uvedomiť, že pyré sú prírodné produkty vyrobené zo 100% ovocia a zeleniny.
Keď zahrniete džúsy a pyré do dennej stravy je to šikovný spôsob, ako sa vyhnúť nedostatku zeleniny a ovocia.
(1) Svetový zdravotnícky report 2002. Znižovanie rizík, podpora zdravého života. Ženeva, Svetová zdravotnícka organizácia, 2002
(2) Štúdia vykonaná Inštitútom Millward Brown v marci a apríli 2015. Na vzorke 300 žien.
(3) Svetový zdravotnícky report 2002. Znižovanie rizík, podpora zdravého života. Ženeva, Svetová zdravotnícka organizácia, 2002
Kampaň ,,Džúsy a pyré - Vitamíny v SMART forme" je financovaný z prostriedkov Európskej únie a Poľskej republiky, ako aj fondom pre podporu ovocia a zeleniny a členmi firmy KUPS.
Viac informácií o kampani je k dispozícii na webových stránkach www.dzusyapyre.eu a na fanpage ,,Live Smart" na Facebooku.
Asociácia Národnej únie výrobcov džúsov (KUPS) je odvetvovou organizáciou, ktorá združuje výrobcov a iné právnické osoby spolupracujúce priamo s odvetvím výroby džúsov. Od roku 1993, Združenie zastupuje odvetvie v domácich i EÚ iniciatívach, spolupracuje s výskumnými inštitúciami, laboratóriami ako aj národnými a medzinárodnými odvetvovými organizáciami. Organizácia rovnako prináša úžitok spotrebiteľom prostredníctvom svojho dobrovoľného systému kontroly, ktorý má za cieľ zabezpečiť vysokú kvalitu výrobkov z džúsov. Navyše vo svojom pôsobení KUPS vedie niekoľko reklamných a vzdelávacích aktivít, ktoré podporujú zdravé stravovacie návyky, vrátane piatich chodov zeleniny a ovocia, kedy sa jeden chod dá nahradiť džúsom.
Viac informácií získate na stránke: www.dzusyapyre.eu

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?