Bratislavské vozovne sa dočkali modernizácie

Dopravný podnik Bratislava (DPB) ukončil prvú etapu modernizácie vozovní na Hroboňovej a v Jurajovom dvore. Vynovené sú priestory trolejbusového depa na Hroboňovej a priestory pre ľahkú údržbu trolejbusov a električiek i hala pre opravu autobusov vo vozovni Jurajov dvor.
Vynovili aj depo na Hroboňovej ulici
Vo vozovniach sa pracovalo od januára tohto roka a dopravnému podniku sa podarilo za ten čas zmodernizovať vo vozovniach 8600 metrov štvorcových plochy. Práce v Jurajovom dvore stáli podľa Belfiho približne 10 miliónov eur. Vo vynovenej vozovni pribudol napríklad podúrovňový sústruh pre rýchlejšiu a komfortnejšiu opravu električiek či nové umyvárne, zdviháky i žeriavy.
Ďalšie dva milióny eur dopravný podnik investoval do vynovenia depa na Hroboňovej ulici. V depe vymenili vozovky, namontovali 32 nových brán, pribudli nové montážne priestory a vybudovali tu aj protihlukovú stenu. Ako dodal Belfi, modernizácia vozovní je jednou z podmienok pre čerpanie eurofondov na nákup nových električiek a trolejbusov.
V modernizácii chcú pokračovať
Touto modernizáciou sa však opravy vo vozovniach neskončili, DPB chce pokračovať ešte ďalšími etapami. "Druhá etapa je už rozpracovaná, ak všetko dobre pôjde, mohla by byť zrealizovaná v prvom polroku budúceho roku. Tretia následne po nej, ale tam treba ešte dotiahnuť niektoré veci," priblížil Belfi. V druhej etape plánuje dopravný podnik zmodernizovať odstavné plochy či skúšobnú halu pre električky a v tretej etape by mala prísť na rad hala pre ťažkú údržbu trolejbusov.
Na druhú časť modernizácie už DPB vyhlásil aj verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácie realizácie stavby a uskutočnenie prác vrátane dodania technologických zariadení. Predpokladá na to vynaložiť za jeden rok predbežne vyše 8 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 9,6 milióna eur vrátane dane. Ide pritom už o druhú súťaž na pokračovanie modernizácie, tú prvú, vyhlásenú v januári, DPB musel zrušiť. Dôvodom boli zmenené podmienky pri obstarávaní.
Zákazka mala byť financovaná aj s využitím peňazí EÚ v rámci Operačného programu Doprava 2007 - 2013 (OPD) cez prioritnú os Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov. Ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán OPD oznámilo, že v uvedenej prioritnej osi už nie je dostatok disponibilných finančných prostriedkov a preto bol DPB nútený použitý postup zadávania zákazky zrušiť. Predpokladaná cena vtedy bola 7,3 mil. eur bez dane (s daňou 8,8 miliónov eur), práce boli plánované na sedem mesiacov.

Šutaj Eštok: ÚS odmietol sťažnosť jedného z čurillovcov proti rozhodnutiu NS SR
Ústavný súd SR v pondelok odmietol ústavnú sťažnosť jedného z vyšetrovateľov zo skupiny tzv. čurillovcov proti rozhodnutiu Najvyššieho súdu SR o dovolaní.

Žilinka sa v prípade Bombica zastal postupu Najvyššieho súdu
Z pohľadu prokurátora oddelenia závažnej kriminality Generálnej prokuratúry SR je dôležité, že v prípade obvineného Daniela B. nepodľahol tlaku a postupoval nestranne.

V roku 2024 dopadlo na územie SR približne 330.000 ton saharského prachu
Rok 2024 priniesol rekordný počet dní s možným výskytom saharského prachu nad územím Slovenska, minimálne od roku 2015.

Polícia a NBÚ varujú pred falošnými QR kódmi
Mestská polícia v Bratislave upozorňuje na falošné QR kódy nalepené na parkomatoch PAAS. Vodičov preto vyzýva na opatrnosť.

Obvineného Bombica vzali do väzby
Najvyšší súd SR vzal Daniela B., ktorý je obvinený z extrémistickej trestnej činnosti, do väzby.