ŠKODA AUTO dodala v auguste zákazníkom 70 700 automobilov
- 16:00 10.09.2015
- BRATISLAVA

ŠKODA AUTO dodala v auguste zákazníkom na celom svete 70 700 automobilov. V súvislosti s ekonomickou situáciou v Číne, Rusku a vo východnej Európe celkový počet dodávok zákazníkom v medziročnom porovnaní klesol o 3,4 % (august 2014: 73 200). Výrazný rast však česká automobilka dosiahla v západnej a strednej Európe, v Indii a v Turecku. Vysoké prírastky v západnej Európe zaznamenali nové generácie modelov Fabia (plus 30,3 %) a Superb liftback (plus 132,1 %).
V západnej Európe si ŠKODA v auguste polepšila o 10,6 % na 27 100 automobilov (august 2014: 24 500). V Nemecku dodala česká automobilka 11 600 automobilov. V porovnaní s augustom 2014 (10 500 automobilov) to predstavuje nárast o 10,9 %. ŠKODA tak posilnila svoje postavenie jednotky medzi nemeckými importérmi. Dvojciferného, resp. trojciferného rastu dosiahla automobilka aj na trhoch Veľkej Británie (3 000 automobilov; plus 14,3 %), Španielska (1 300 automobilov; plus 54,6 %), Francúzska (1 300 automobilov; plus 12,7 %), Írska (500 automobilov; plus 35,7 %) alebo Grécka (500 automobilov; plus 162,8 %).
Na celkovo klesajúcom ruskom trhu dodala ŠKODA v auguste zákazníkom 4 300 automobilov (august 2014: 6 800 automobilov; mínus 36,3 %). Vo východnej Európe, Rusko nepočítajúc, dodala ŠKODA v auguste 2 300 automobilov (august 2014: 3 200; mínus 28,5 %). V Srbsku rástli dodávky značky dvojciferným tempom (400 automobilov; plus 11 %). Na Ukrajine a v Kazachstane sa však ŠKODA dopadom trhovej situácie neubránila.
V strednej Európe vzrástol predaj značky ŠKODA v auguste o 9,3 % na 12 200 automobilov (august 2014: 11 200 automobilov). Dvojciferným tempom rástla značka na domácom českom trhu, kde dodávky zákazníkom vzrástli o 14 % na 6 700 automobilov (august 2014: 5 900 automobilov). Dvojciferným tempom takisto rástli predaje automobilov značky ŠKODA na Slovensku (1 400 automobilov; plus 10,7 %) a v Maďarsku (700 automobilov; plus 23,1 %).
V Číne zostáva situácia na trhu aj naďalej zložitá. ŠKODA tu v auguste dodala 19 100 automobilov (august 2014: 21 600; mínus 11,4 %). Výrazný rast o 13,4 % zaznamenala značka v Indii, kde dodala 1 100 automobilov (august 2014: 1 000 automobilov). Dvojciferným tempom rástla značka tiež v Turecku (1 400 automobilov; plus 16,5 %), Austrálii (300 automobilov; plus 11,7 %) alebo na Novom Zélande (100 automobilov; plus 34,3 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v auguste 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka):
ŠKODA Octavia (29.900; +20,7%)
ŠKODA Fabia (14.300; +27,9%)
ŠKODA Rapid (12.600; -33,4%)
ŠKODA Yeti (6.900; -3,5%)
ŠKODA Superb (3.800; -43,5%)
ŠKODA Roomster (600; -69,0%)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe: 2.600; + 4,1%)

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?