Hraničné kontroly môžu podľa Freša ovplyvniť automobilky
- 12:12 20.09.2015
- BRATISLAVA
Utečenecká kríza môže mať čoskoro dopad aj na európske ekonomiky. Ak sa politickí lídri čím skôr nedohodnú na jej riešení, môžu sa následky tohto akútneho problému už čoskoro prejaviť aj na produkcii niektorých veľkých priemyselných podnikov. Myslí si to predseda SDKÚ-DS Pavol Frešo.
"Hľadanie riešení o tom, ako efektívne pomôcť migrantom a ako udržateľne zvládnuť túto krízu, sa obmedzilo len na súboj o povinné kvóty. Lenže následky tohto problému už musíme začať riešiť vo viacerých smeroch, pretože súčasný stav, keď sa zavádzajú hraničné kontroly, môže čoskoro ochromiť nielen slovenskú, ale aj európsku ekonomiku," uviedol Frešo s tým, že pre chýbajúcu odvahu niektorých politických lídrov trvať na dodržiavaní zákonnosti a zároveň pre absentujúcu schopnosť ponúknuť reálnu a udržateľnú pomoc ľuďom sme dnes svedkami zavádzania hraničných kontrol.
Tento krok je podľa Freša pochopiteľný, keďže vlády sú zodpovedné za bezpečnosť svojich občanov. Na druhej strane však toto opatrenie narúša jeden z pilierov EÚ, ktorým je voľný pohyb osôb. Zavádzanie hraničných kontrol pritom narúša aj druhý pilier EÚ, ktorým je voľný pohyb tovaru. Práve to už môže mať podľa Freša výrazný vplyv na fungovanie národných ekonomík, vrátane tej slovenskej. Ako dodal, následne sa to môže prejaviť obmedzením výroby a poklesom platov.
Zavádzanie hraničných kontrol, ktoré majú za následok zdržanie kamiónov, môže podľa strany výrazne ovplyvniť zásobovací systém našich troch automobiliek, ale aj ďalších priemyselných podnikov. Systém just-in-time je totiž postavený na presnom načasovaní dodávok dielov a materiálu do priemyselných závodov a zdržanie kamiónov na hraniciach môže ochromiť výrobu.
PRI BRATISLAVE SÚ UŽ UBYTOVANÍ PRVÍ UTEČENCI. SITUÁCIU V TÁBORE SI PREČÍTAJTE V TOMTO ČLÁNKU –––>>> Prví utečenci už bývajú pri Bratislave, hrajú sa s mobilmi
"Jedným z riešení by bolo vytvorenie tzv. cargo koridorov na hraničných prechodoch. Nimi by mohli prechádzať skontrolované, zaplombované a viditeľne označené kamióny a nákladné autá, ktoré by sa nemuseli podrobiť hraničnej kontrole. Tým sa do budúcnosti eliminovalo riziko ohrozenia priemyselnej produkcie počas podobných kríz ako zažívame dnes," povedal predseda Sekcie spravodlivosti a bezpečnosti SDKÚ-DS Ján Keselý.
Finančné a colné správy v členských krajinách EÚ by už na svojom území skontrolovali nákladné auto, ktoré s tovarom opustí štát. Takto skontrolované auto by bolo viditeľne zaplombované a viditeľne označené jednotným európskym označením. To by vodičovi tohto auta umožnilo prekračovať hraničné prechody cez špeciálne koridory bez nutnosti podrobiť sa hraničnej kontrole. Zároveň by finančné alebo colné správy nahodili dáta o skontrolovanom aute do mýtnych systémov. Tým by vznikla druhá úroveň kontroly a umožnilo by dosledovanie cesty tohto automobilu.
Fico: Je mojou povinnosťou robiť všetko pre to, aby išiel plyn aj z východu na západ
Ak chceme znížiť tlak na ceny plynu, ktorý je v Európe výrazne drahší ako inde, musí sa obnoviť tok tejto komodity aj z východu na západ.
Z trhu sťahujú nebezpečný produkt, našli v ňom kúsky kovu
Obchodný reťazec žiada zákazníkov, aby výrobok vrátili v mieste predaja.
Lidl sťahuje z predaja dva produkty, pri konzumácií môže dôjsť k nežiaducim účinkom
Obchodný reťazec informuje o stiahnutí dvoch potravinových produktov z predaja.
Konsolidácia by podľa Kamenického mala byť tvrdšia. Podľa analytikov by sa malo šetriť na výdavkoch
Konsolidácia verejných financií by do konca volebného obdobia mala byť tvrdšia, ako naznačil tento týždeň minister financií Ladislav Kamenický a mala by sa sústrediť najmä na výdavkovú stranu rozpočtu.
Zásoby plynu v Európe klesli pod 55 %
Zásoby plynu v európskych podzemných zásobníkoch plynu sú už nižšie ako pod 55 %. Vyplýva to z údajov Gas Infrastructure Europe.