Elektronizácia neobišla ani finančných sprostredkovateľov
- 11:38 06.11.2015
- BRATISLAVA
Finančný sektor v súčasnosti prechádza transformáciou – z orientácie na produkty sa teraz viac sústreďuje na potreby zákazníka a na postupné zavádzanie elektronických služieb. Na aktuálne trendy, ako aj na požiadavky svojich klientov zrýchliť a zjednodušiť finančný servis, reagovala aj sprostredkovateľská spoločnosť Universal maklérsky dom. V rámci svojich služieb zavádza inovácie, ktoré majú zvýšiť komfort a ušetriť čas zákazníkom.
iŠanón umožní prístup cez viac kanálov
Internetový šanón by mal byť cestou k takzvanému omnichannel prístupu, ktorý sa stáva trendom vo finančnom sektore. "Ide o multikanálový prístup k predaju a obsluhe klienta, ktorému poskytne jednotnú skúsenosť bez ohľadu na to, akým kanálom k službám pristupuje," vysvetľuje Peter Morávek, riaditeľ divízie poisťovacích systémov Softec Group. Omnichannel v plnej miere podporuje elektronizáciu – všetko od analýzy zmluvy, prípravy ponuky a zmluvy, jej podpísania až po distribúciu a trvalý prístup k zmluve prebieha elektronicky. Či už je kanálom pracovník banky, poisťovne, sprostredkovateľ alebo všetky súčasné počítačové technológie – notebook, osobný počítač, tablet alebo smartfón. Pričom všetci aktéri (klient aj sprostredkovateľ) majú rovnaký pohľad na dáta.
Ekonomickejšie a ekologickejšie riešenie
Zavádzanie elektronizácie do svojho systému môže stáť spoločnosti nemalé peniaze. Avšak takáto investícia prináša nielen rýchlejšie služby, ušetrený čas a vyšší komfort pre klienta. Digitalizácia zmlúv je zároveň veľmi ekologická, pretože nespotrebúva nijaký papier. "K sprostredkovaniu cca 45 000 tisíc zmlúv sprostredkovaných ročne našou spoločnosťou potrebujú poisťovne nechať vyrobiť 2 700 000 papierových listov poistných návrhov, zmlúv, všeobecných poistných podmienok a ďalších," hovorí Pavel Smetana, člen predstavenstva Universal maklérsky dom, a nezabudne podotknúť, že v prípade 100% digitalizácie uzatvorenia a archivácie zmlúv by ušetrili 400 stromov ročne.
Na rade je internet vecí
Vízie do budúcnosti finančných služieb sú ešte odvážnejšie. Technológie by mali vytvárať nové druhy riešení a umožniť poskytovanie nových druhov služieb, respektíve poskytovať existujúce služby úplne novým spôsobom. Bude to mať na svedomí hlavne takzvaný internet vecí, čo je súhrnný názov pre inteligentné spotrebiče a veci prepojené bezdrôtovým internetom. "Ten dokáže zmeniť aj finančné služby. Napríklad poistenie sa zmení tak, že namiesto prenosu rizika na poisťovňu umožnia nové technológie výrazné zníženie vzniku rizika akejkoľvek škody," dodáva Morávek. Výsledkom štúdie svetového ekonomického fóra z júna tohto roka sú aj prognózy budúceho vývoja finančníctva, podľa ktorých technologické inovácie už teraz pretvárajú štruktúru, financovanie a používanie finančných služieb. Najväčšie dôsledky technologických inovácií čaká najmä bankový sektor a poisťovníctvo.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.