ŠKODA AUTO dodala v októbri zákazníkom 88 500 automobilov
- 10:32 12.11.2015
- BRATISLAVA

V októbri 2015 dodala ŠKODA AUTO zákazníkom na celom svete 88 500 automobilov (október 2014: 91 000 automobilov; mínus 2,7 %). Po silnom minuloročnom októbri to bol druhý najlepší októbrový výsledok značky. Na slovenskom trhu zaznamenala ŠKODA v októbri 1 428 registrácií nových automobilov v kategórii M1, čo predstavuje trhový podiel 21,34 %. V prvých desiatich mesiacoch si tak naďalej udržuje dvojciferné tempo rastu na úrovni 10,40 %. To znamená takmer dvakrát rýchlejší medziročný rast ako celý automobilový trh na Slovensku.
"So svojou atraktívnou modelovou paletou dosiahla ŠKODA v októbri aj napriek ťažkým podmienkam na niektorých trhoch dobré predajné výsledky," hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu. "Naše nové modely sú u zákazníkov veľmi obľúbené. Dôkazom toho je aj stabilný vývoj zákaziek. Situácia na ruskom a východoeurópskom trhu však zostáva aj naďalej napätá," dodáva Eichhorn.
V západnej Európe dodala ŠKODA v októbri svojim zákazníkom 34 000 automobilov (október 2014: 34 700; mínus 1,9 %). Na nemeckom trhu dosiahli predaje značky minuloročnú úroveň 12 800 automobilov. ŠKODA teda v Nemecku zostáva aj naďalej s veľkým náskokom najsilnejšou zahraničnou značkou. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA vo Francúzsku (2 100 automobilov; plus 17,3 %), Španielsku (1 700 automobilov; plus 12,9 %), Taliansku (1 400 automobilov; plus 13,3 %), Portugalsku (200 automobilov; plus 22,5 %) alebo v Írsku (200 automobilov; plus 22,2 %).
Na celkovo klesajúcom trhu v Rusku dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 4 600 automobilov (október 2014: 7 400 automobilov; mínus 38 %). Vo východnej Európe mimo Ruska predala automobilka v októbri 3 000 automobilov (október 2014: 3 300; mínus 11 %). Dvojciferným tempom ŠKODA naopak rástla v Rumunsku (900 automobilov; plus 26,3 %) a Srbsku (500 automobilov; plus 21,2 %).
V strednej Európe ŠKODA v októbri rástla o 11,9 % na 14 800 automobilov (október 2014: 13 200). Každý piaty novo registrovaný automobil v strednej Európe je automobil značky ŠKODA. Na českom trhu zaznamenala značka silný nárast o 18,5 % na 7 600 automobilov (október 2014: 6 400). Dvojciferný rast dosiahla ŠKODA aj v Slovinsku (500 automobilov; plus 14 %) a Chorvátsku (200 automobilov; plus 28,1 %).
Na Slovensku si ŠKODA upevnila pozíciu trhového lídra, keď v októbri na trh umiestnila 1 428 nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to predstavuje nárast 3,63 % (október 2014: 1378). Trhový podiel si ŠKODA za mesiac október (21,34 %), ako aj za prvých desať mesiacov tohto roka (21,38 %) udržuje nad 21 percentami. V prvých desiatich mesiacoch roka rastie ŠKODA medziročne dvojciferným tempom na úrovni 10,40 %, čo znamená takmer dvojnásobne tempo ako celkový trh nových automobilov kategórie M1 na Slovensku (celkový trh 2015/2014: + 5,21 %). Pozíciu najžiadanejšieho automobilu Slovákov potvrdila aj v októbri ŠKODA Fabia s počtom 581 kusov (hatchback 233 kusov + kombi 348 kusov). V tomto roku sa pre slovenské Auto roka 2015 rozhodlo už 4 114 zákazníkov.
V Číne dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 26 400 automobilov. V porovnaní s vlaňajším októbrom (25 600 automobilov) to predstavuje ľahký nárast o 3,2 %. V Indii zvýšila značka svoje predaje o 7,7 % na 1 600 automobilov (október 2014: 1 500). Na Taiwane zaznamenala ŠKODA nárast o 20 %, keď dodala zákazníkom 300 automobilov. Dvojciferný rast dosiahla značka ŠKODA aj v Izraeli (1 500 automobilov, plus 52,7 %).
Dodávky automobilov značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2015 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (37 000; +4,9 %)
ŠKODA Fabia (16 800; +39,8 %)
ŠKODA Rapid (14 000; -33,9 %)
ŠKODA Yeti (10 000; +13,0 %)
ŠKODA Superb (7 700; -2,6 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 2 800; -12,0%)
Predaje na Slovensku:
Október 2015

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?