Hlasujte za najkrajšie obnovenú pamiatku a vyhrajte
- 13:52 18.11.2015
- BRATISLAVA

Záleží vôbec mladým ľuďom na kultúrnom dedičstve Slovenska? SPP spolu s Nadáciou SPP dnes vyhlasuje druhý ročník súťaže Najkrajšia obnovená pamiatka. Fanúšikovia záchrany kultúrnych pamiatok môžu od dneška hlasovať na facebookovej stránke SPP a určiť favorita verejnosti. Ocenenie – soška Like – bude odovzdaná víťazovi s najvyšším počtom "likeov" na slávnostnom odovzdávaní cien Fénix – Kultúrna pamiatka roka 2014.
Zástupca výhernej pamiatky si odnesie odmenu vo forme sošky Like. Historicky prvú sošku Like získal v minulom roku Kaštieľ s múzeom v Dolnej Strehovej. "Vďaka súťaži na Facebooku chceme zvýšiť ich záujem o kultúrne dedičstvo na Slovensku, súčasne s vyslovením presvedčenia, že sa v budúcnosti do obnovy pamiatok aj osobne zasadia," podčiarkuje manažérka súťaže Ľubica Oreská z SPP a dodáva, že každý môže odovzdať svoj hlas na www.facebook.com/VaseSPP
Ministerstvo kultúry každoročne vyhlasuje súťaž Kultúrna pamiatka roka. Jej desiaty ročník priniesol 15 nádherne zrenovovaných pamiatok z celého Slovenska, ktoré sa budú uchádzať o hlavné ceny – sošky bájneho vtáka Fénixa. SPP a Nadácia SPP ako dlhodobý partner programu Obnovme si svoj dom aj v tomto ročníku prispeje víťazom na ich záslužnú obnovu nominovanej pamiatky sumou 8300 eur. Cieľom hlavnej súťaže je podporovať zodpovedný prístup vlastníkov národných kultúrnych pamiatok a predstaviteľov samospráv miest a obcí k ochrane kultúrneho dedičstva Slovenskej republiky. Víťazov vyberá odborná komisia. SPP a Nadácia SPP sú partnerom tohto programu už od roku 2004. Doteraz podporili viac ako 200 projektov obnovy národných kultúrnych pamiatok v rámci celého Slovenska za viac ako 16 miliónov eur.
Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) je najvýznamnejším dodávateľom plynu na Slovensku, ktorý priamo nadväzuje na takmer 160-ročnú tradíciu slovenského plynárenstva a od roku 2012 úspešne pôsobí aj na trhu dodávky elektriny. Vďaka tomu je najväčším dodávateľom energií na slovenskom trhu. SPP zabezpečuje spoľahlivé, bezpečné a konkurencieschopné dodávky elektriny a plynu a s nimi spojené služby na Slovensku aj medzinárodných trhoch. Od roku 2014 je vlastníkom 100 % akcií spoločnosti Slovenská republika, ktorá svoje akcionárske práva vykonáva prostredníctvom Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
Nadácia SPP (www.sppolocne.sk) je neziskovou organizáciou, ktorú v roku 2002 založil SPP na rozvoj občianskej spoločnosti a poskytovanie pomoci ľuďom v ťažkých životných situáciách. Nadácia SPP sa zaujíma o aktívnych ľudí, ktorí majú schopnosť meniť život okolo seba, ale aj o ľudí, ktorí sú znevýhodnení a potrebujú pomoc. Činnosť Nadácie SPP odráža úsilie o skvalitnenie spoločenskej zodpovednosti v podnikaní. Svoju Víziu nadácie napĺňa poskytovaním darov na charitatívne a filantropické aktivity, zahraničné štipendiá a dlhodobé inovatívne projekty. Pre nadáciu je dôležitá otvorenosť, transparentnosť a rovnosť šancí. Finančné prostriedky rozdeľuje prostredníctvom grantov s jasne definovanými podmienkami a prehľadným procesom hodnotenia. Výsledky podpory sú verejne dostupné.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?