Priamy predaj: Na odbyt ide kozmetika a výživové doplnky
- 8:15 24.11.2015
- BRATISLAVA

Na tlačovej konferencii Združenia priameho predaja (ZPP), ktorá sa uskutočnila vo štvrtok 19. novembra 2015 v centre Bratislavy, sa zúčastnili predstavitelia združenia, zástupcovia jednotlivých členských firiem, niekoľko desiatok novinárov, ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie, zástupkyňa odboru Ochrany spotrebiteľa Ministerstva hospodárstva SR, či výkonný riaditeľ Americkej obchodnej komory. Združenie prezentovalo zaujímavé výsledky priameho predaja za rok 2014 na Slovensku, v Európe a vo svete.
Priamym predajom sa živia najmä ženy
Na Slovensku takisto oblasť priameho predaja prekvitá o čom svedčí 130-miliónový obrat v roku 2014 a 180-tisíc priamych predajcov pôsobiacich v našej krajine z celkových 13,9 milióna priamych predajcov pôsobiacich v celej Európe. Ukázalo sa, že všeobecne sa priamym predajom zaoberajú viac ženy (79 %) ako muži (21 %), pričom väčšina predajcov (80 %) má tento druh zárobkovej činnosti len na čiastočný úväzok. Na plný pracovný úväzok sa týmto druhom predaja zaoberá len zvyšných 20 % predajcov.
Dominuje kozmetika
Najobľúbenejšími produktmi, ktoré si európski spotrebitelia kupujú prostredníctvom priameho predaja, sú tie z oblasti kozmetiky. Kozmetické produkty tvoria až 36 % zo všetkých predaných produktov prostredníctvom priameho predaja. Ďalej sú obľúbené wellness produkty (23 %), domáce potreby (10 %), domáce nástroje (9 %), oblečenie (8 %), populárny je aj predaj produktov potrebných pre starostlivosť o domácnosť (6 %), potraviny (3 %), knihy a hračky (2 %) či úžitkový tovar (2%). 1 percento tvorí predaj ostatných produktov.
O Združení priameho predaja (ZPP)
Hlavným predmetom činnosti ZPP je podpora priameho predaja na Slovensku, presadzovanie záujmov členských firiem, resp. predajcov, a ochrana samotného spotrebiteľa, resp. kupujúceho. Priamy predaj je založený na osobnom vzťahu medzi predávajúcim a jeho klientom, čo korešponduje aj s celou filozofiou ZPP. Cieľom združenia je udržať vyváženú situáciu na trhu a zabezpečiť, aby boli pravidlá priameho predaja dodržané zo strany predávajúcich firiem a ich priamych predajcov, pričom jeho hlavnou úlohou je chrániť.
Členovia ZPP
Členmi Združenia priameho predaja sú svetoznáme spoločnosti pôsobiace v sektore priameho predaja v maloobchodnom prostredí. Patrí k nim americká spoločnosť Amway predávajúca vitamíny, minerály, doplnky stravy, kozmetiku a zariadenie na úpravu vody, švajčiarska spoločnosť JUST ponúkajúca prírodné kozmetické prípravky, doplnky zdravej výživy, koreninové zmesi, sirupy či bujóny, spoločnosť Mary Kay® zaoberajúca sa predajom pleťovej a dekoratívnej kozmetiky, spoločnosť Nu Skin, ktorá sa zaoberá predajom produktov proti starnutiu a doplnkov výživy, ďalej prírodná švédska kozmetika Oriflame a napokon spoločnosť PartyLite vyrábajúca sviečky, vône a doplnky pre domácnosť.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?