Priamy predaj: Na odbyt ide kozmetika a výživové doplnky
- 8:15 24.11.2015
- BRATISLAVA
Na tlačovej konferencii Združenia priameho predaja (ZPP), ktorá sa uskutočnila vo štvrtok 19. novembra 2015 v centre Bratislavy, sa zúčastnili predstavitelia združenia, zástupcovia jednotlivých členských firiem, niekoľko desiatok novinárov, ústredná riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie, zástupkyňa odboru Ochrany spotrebiteľa Ministerstva hospodárstva SR, či výkonný riaditeľ Americkej obchodnej komory. Združenie prezentovalo zaujímavé výsledky priameho predaja za rok 2014 na Slovensku, v Európe a vo svete.
Priamym predajom sa živia najmä ženy
Na Slovensku takisto oblasť priameho predaja prekvitá o čom svedčí 130-miliónový obrat v roku 2014 a 180-tisíc priamych predajcov pôsobiacich v našej krajine z celkových 13,9 milióna priamych predajcov pôsobiacich v celej Európe. Ukázalo sa, že všeobecne sa priamym predajom zaoberajú viac ženy (79 %) ako muži (21 %), pričom väčšina predajcov (80 %) má tento druh zárobkovej činnosti len na čiastočný úväzok. Na plný pracovný úväzok sa týmto druhom predaja zaoberá len zvyšných 20 % predajcov.
Dominuje kozmetika
Najobľúbenejšími produktmi, ktoré si európski spotrebitelia kupujú prostredníctvom priameho predaja, sú tie z oblasti kozmetiky. Kozmetické produkty tvoria až 36 % zo všetkých predaných produktov prostredníctvom priameho predaja. Ďalej sú obľúbené wellness produkty (23 %), domáce potreby (10 %), domáce nástroje (9 %), oblečenie (8 %), populárny je aj predaj produktov potrebných pre starostlivosť o domácnosť (6 %), potraviny (3 %), knihy a hračky (2 %) či úžitkový tovar (2%). 1 percento tvorí predaj ostatných produktov.
O Združení priameho predaja (ZPP)
Hlavným predmetom činnosti ZPP je podpora priameho predaja na Slovensku, presadzovanie záujmov členských firiem, resp. predajcov, a ochrana samotného spotrebiteľa, resp. kupujúceho. Priamy predaj je založený na osobnom vzťahu medzi predávajúcim a jeho klientom, čo korešponduje aj s celou filozofiou ZPP. Cieľom združenia je udržať vyváženú situáciu na trhu a zabezpečiť, aby boli pravidlá priameho predaja dodržané zo strany predávajúcich firiem a ich priamych predajcov, pričom jeho hlavnou úlohou je chrániť.
Členovia ZPP
Členmi Združenia priameho predaja sú svetoznáme spoločnosti pôsobiace v sektore priameho predaja v maloobchodnom prostredí. Patrí k nim americká spoločnosť Amway predávajúca vitamíny, minerály, doplnky stravy, kozmetiku a zariadenie na úpravu vody, švajčiarska spoločnosť JUST ponúkajúca prírodné kozmetické prípravky, doplnky zdravej výživy, koreninové zmesi, sirupy či bujóny, spoločnosť Mary Kay® zaoberajúca sa predajom pleťovej a dekoratívnej kozmetiky, spoločnosť Nu Skin, ktorá sa zaoberá predajom produktov proti starnutiu a doplnkov výživy, ďalej prírodná švédska kozmetika Oriflame a napokon spoločnosť PartyLite vyrábajúca sviečky, vône a doplnky pre domácnosť.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.