Začínajú kolaudovať Starý most i trať do Petržalky
Kolaudačné konanie Starého mosta sa začne 20. januára, objektov v mestskej časti Staré Mesto 25. januára a objektov v bratislavskej mestskej časti Petržalka v termíne 27. a 28. januára.
Stavebné práce na projekte ukončili vlani v polovici decembra a mesto požiadalo o začiatok kolaudačných konaní. "Kolaudačné konanie, ktoré sa týka Starého mosta sa začne 20. januára, objektov v mestskej časti Staré Mesto 25. januára a objektov v bratislavskej mestskej časti Petržalka v termíne 27. a 28. januára. Termíny ukončenia kolaudačných konaní sú závislé od zákonných lehôt a stanovísk dotknutých orgánov," pripomenula Skokanová.
"Kolaudácia sa bude týkať na staromestskej strane napríklad úpravy parčíka na Šafárikovom námestí, rekonštrukcie komunikácií na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici, na petržalskej strane aj lávky pre chodcov, rampy pre cyklistov, estakád, chodníkov a ďalších stavebných objektov a samozrejme samotného Starého mosta," vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a doplnil, že kým neukončia kolaudačné konania, Starý most nebude pre verejnosť prístupný. "To platí aj pre automobilovú a električkovú dopravu na Štúrovej ulici," povedal bratislavský primátor.
Všetky objekty projektu si podľa Skokanovej, v decembri prebrali ich jednotliví správcovia. "V niektorých prípadoch sú zaevidované drobné nedostatky, ktoré do ukončenia kolaudačných konaní odstránia. Na Starom moste je to napríklad oprava náterov či dokončenie žulového obkladu v spodnej časti stavby na pilieri. Všetky tieto vady odstráni zhotoviteľ stavby už na vlastné náklady. Mesto už nebude platiť nič," ukončila hovorkyňa s tým, Bratislavskému samosprávnemu kraju v najbližších dňoch doručia žiadosť o kolaudáciu električkovej trate v bratislavskom Starom Meste tak, aby mohla v skúšobnej prevádzke čo najskôr slúžiť verejnosti v smere Štúrova ulica, Šafárikovo námestie, Vajanského nábrežie.
Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton
Starý most rekonštruovalo Združenie MHD - Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce vlani v júni zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri 2014. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015.
Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34.
V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH preplatí z 85 percent Európska únia, 10 percent prispeje štát a päť percent hradí hlavné mesto.
SHMÚ varuje pred snežením, vetrom i snehovými závejmi
Vo viacerých krajoch platia výstrahy pred snehovými jazykmi a závejmi.
Husté sneženie komplikuje dopravu, na týchto cestách je kašovitý sneh
Horský priechod Donovaly uzatvorili pre nákladnú dopravu nad desať metrov.
Pellegrini kritizoval vládu, toto odkázal Ficovi
Prezident odporúča vláde, aby sa vrátila k tomu základnému.
Košičan obvinený z ozbrojovania a účasti na terorizme smeruje do väzby
V sobotu o tom informovala hovorkyňa Špecializovaného trestného súdu v Pezinku Katarína Kudjáková.