IBM Štúdia: Firmy čaká digitálna transformácia
- 14:05 26.02.2016
- BRATISLAVA
Výkonní riaditelia považujú digitalizáciu v obchode za jednu z najrozhodujúcejších zmien pre rozvoj podnikania .
Polovica výkonných riaditeľov firiem oslovených v prieskume verí, že kognitívne technológie v nasledujúcich troch až piatich rokoch zásadne zmenia ich podnikanie.
Podľa výsledkov najnovšej IBM C-Suite štúdie špičkoví výkonní riaditelia firiem kladú v súčasnosti menš dôraz na cloud a internet vecí, čo je dôsledkom skorého prijatia týchto technológií z ich strany, zatiaľ čo výkonní riaditelia, ktorí reagujú až teraz na zmenenú situáciu na trhu začínajú v súčasnosti zdôrazňovať dôležitosť cloudu a internetu vecí.
Najnovšia IBM C-Suite štúdia tiež poukazuje na vzájomné prelínanie a dopĺňanie sa nových technológií, čo prináša so sebou pre firmy potrebu nanovo definovať spôsob ich komunikácie so zákazníkmi a partnermi. Aj vďaka tomu sa podnikom otvoria príležitosti budovania nových obchodných modelov a rozširovania ich ekosystémov.
"Výkonní riaditelia firiem si uvedomujú, že sa musia pripraviť na budúcnosť, v ktorej bude ešte rýchlejšie dochádzať k technologickým zmenám, prestane platiť doterajšia klasifikácia priemyslených odvetví a súperenie jednotlivých ekosystémov prinesie na trh novú revolúciu," hovorí Peter Korsten, z divízie konzultačných služieb spoločnosti IBM. Výkonní riaditelia sa tak budú musieť pripraviť na podnikanie vo svete, v ktorom budú bojovať s úplne inými konkurentami ako doteraz.
Až 60 percent výkonných riaditeľov firiem sa obáva, že do ich odvetvia vstúpi nečakaný konkurent pochádzajúci z odlišného segmentu priemyslu alebo služieb. "Najkritickejším rizikom je pre nás v súčasnosti nástup konkurencie z iných priemyselných odvetví," vysvetľuje Oki Matsumoto, zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ japonskej spoločnosti Monex Group.
"V snahe vyrovnať sa s našimi konkurentami používame najmä dva nástroje. Prvým z nich je naša schopnosť čo najrýchlejšie zachytiť a správne identifikovať prebiehajúce trendy na trhu a druhým nepretržité zvyšovanie našej konkurencieschopnosti," dodáva Oki Matsumoto. Výkonní riaditelia firiem sa tiež stále viac zameriavajú na segmentáciu zákazníkov, identifikáciu nových trhov, ako aj hľadanie nových distribučných kanálov.
"Musíme skrátiť vývojový cyklus pri tvorbe nových služieb a stať sa flexibilnejšími. Hneď ako identifikujeme nejaký nový trend, mali by sme si pripraviť zodpovedajúci prototyp, získať spätnú väzbu od zákazníkov a kontinuálne ho zlepšovať," pripomína Yutaka Nagao, výkonný šéf japonskej dopravnej spoločnosti Yamato Transport.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.