• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 15.1.2025Meniny má Dobroslav
Bratislava

SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

  • 10:59 04.03.2016
  • Bratislava
SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou.

Takmer desaťtisíc podnetov, oznámení a žiadostí o radu prijali inšpektoráty Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) minulý rok. TASR o tom informovala Danuša Krkošová zo SOI.

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou. Na Slovenskú obchodnú inšpekciu sa občania môžu obrátiť vždy, keď majú pocit, že sú ich práva odopierané. „Z pohľadu ochrany spotrebiteľa je najväčším problémom, ak predajca alebo dodávateľ služby odmieta uznať reklamáciu, hoci je spotrebiteľ v práve,“ povedal právnik spoločnosti D.A.S. Ilja Sulík.

Z podnetov podaných za minulý rok bolo prešetrených 3438, z toho 43 % bolo opodstatnených. Ľudia sa sťažovali najmä na nedodržanie zákonného postupu pri vybavovaní reklamácie – jej neprijatie, prekročenie 30-dňovej lehoty na jej vybavenie, ale aj na neprijateľné zmluvné podmienky, neposkytnutie požadovaných informácií a nevyžiadanú reklamu. Niekoľkotisíc podnetov sa týkalo oblasti poskytovania služieb. Zákazníci sa ponosovali na vyúčtovanie za služby spojené s užívaním bytu, cestovné agentúry, stavebné služby, šírenie reklamy a internetové služby.

Pri tovare sa podnety týkali najmä obuvi, textilu, potrieb pre domácnosť, ale aj mobilných telefónov, nábytku či motorových vozidiel. „Spotrebitelia mali podozrenie na porušenie svojich práv pri reklamácii, ale napríklad aj v súvislosti s nedodaním tovaru, nevrátením peňazí za tovar, nevydaním dokladu o kúpe, klamlivými praktikami pri účtovaní cien či dostupnosťou tovaru z letákových akcií,“ doplnila Krkošová.

Obozretnosť je potrebná najmä pri internetových predajcoch. Neseriózne či podvodné internetové obchody často ukončia podnikateľskú činnosť alebo nie sú zastihnuteľné. Poškodení tak majú veľmi malú šancu na náhradu škody. „Samotný spotrebiteľ si svoje práva posilní napríklad tým, že si starostlivo zváži, od koho čo kúpi, najmä cez internet, nakoľko, ako sa vraví, papier, či v tomto prípade grafika webovej stránky predajcu, znesie všetko,“ dodala Krkošová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Andrassy: Ústredné orgány štátu by mali po spustení katastra nariadiť inventúru

Andrassy: Ústredné orgány štátu by mali po spustení katastra nariadiť inventúru

DNES - 13:20Domáce

Ústredné orgány štátu by mali po spustení katastra nariadiť mimoriadnu inventúru, tvrdí predseda Najvyššieho kontrolného úradu SR.

Vodič zrazil chodkyne a z miesta ušiel

Vodič zrazil chodkyne a z miesta ušiel

DNES - 12:28Domáce

Vodič si po nehode nesplnil svoju povinnosť a z miesta odišiel.

Opozícia podala návrh na zvolanie mimoriadnej schôdze k odvolávaniu vlády

Opozícia podala návrh na zvolanie mimoriadnej schôdze k odvolávaniu vlády

DNES - 12:23Domáce

Predstavitelia opozičných strán v stredu odovzdali v podateľni Národnej rady SR podpisy na zvolanie mimoriadnej schôdze parlamentu, na ktorej by chceli vysloviť nedôveru vláde SR.

Najvyšší súd znížil Miroslavovi Vlčekovi doživotný trest

Najvyšší súd znížil Miroslavovi Vlčekovi doživotný trest

DNES - 11:54Domáce

Najvyšší súd SR znížil v stredu Miroslavovi Vlčekovi za vraždu exmanželky trest.

Šutaj Eštok: Predčasné voľby by boli rezignáciou na to, čo sme sľúbili ľuďom

Šutaj Eštok: Predčasné voľby by boli rezignáciou na to, čo sme sľúbili ľuďom

DNES - 10:40Domáce

Predčasné voľby by boli absolútnou rezignáciou na predvolebné sľuby a plány, ktoré koalícia predložila v programovom vyhlásení vlády. Pred stredajším rokovaním kabinetu to uviedol Matúš Šutaj Eštok.