• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 26.12.2024Meniny má Štefan
Bratislava

Slovenskí spotrebitelia boli v apríli mierne pesimistickejší

  • 10:03 24.05.2013
  • BRATISLAVA
Slovenskí spotrebitelia boli v apríli mierne pesimistickejší

Nálada spotrebiteľov sa na Slovensku v apríli mierne zhoršila. Ako vyplýva zo Spotrebiteľského barometra Štatistického úradu SR, indikátor spotrebiteľskej dôvery v porovnaní s marcom klesol o 0,4 bodu na záporných 30 bodov. Séria postupného zlepšovania spotrebiteľských nálad sa tak po predchádzajúcich troch mesiacoch zastavila.

"Obavy obyvateľov vzrástli pri odhadovanom vývoji ekonomiky, pri očakávanom vývoji finančnej situácie v domácnosti a pri perspektívach úspor,“ konštatujú štatistici. Predpokladaný vývoj nezamestnanosti naopak pokračoval v priaznivom vývoji. V porovnaní so stavom pred štvrťrokom zaznamenal tento indikátor zlepšenie o 7,1 bodu, v porovnaní so stavom spred roka však bola situácia stále o 9,2 bodu horšia.

V celkovom porovnaní s marcom tohto roku sa pri dvoch z 12 indikátorov situácia zlepšila, a to pri očakávanej nezamestnanosti a podmienkach pre veľké nákupy. Pri troch ukazovateľoch doterajšej finančnej situácie v domácnosti, doterajšej inflácie a plánov domácnosti na veľké nákupy bol rozdiel menší ako jeden bod. Sedem ukazovateľov zaznamenalo oproti minulému mesiacu zhoršenie, v jednom prípade pri očakávanej inflácii rozdiel presiahol 5 bodov.

V medziročnom porovnaní bol výsledok lepší pri dvoch z pätnástich indikátorov, pri doterajšej inflácii a plánoch na rekonštrukciu bývania, pri inflácii dokonca o viac ako 5 bodov. Pri jednom indikátore, doterajšej finančnej situácii v domácnosti, boli názory ľudí podobné ako pred rokom. Kritickejšie však posudzovali až 12 ukazovateľov. Vyše pätnásťbodový rozdiel sa pritom zaznamenal pri očakávanej nezamestnanosti a viac ako desaťbodový pri očakávanej ekonomickej situácii na Slovensku.

Po sezónnom očistení dosiahol index spotrebiteľskej dôvery na Slovensku v apríli záporných 30,9 bodu. V porovnaní s ostatnými krajinami Európskej únie sa s týmto výsledkom zaradilo na 20. priečku v hodnotení spotrebiteľských nálad. V Európskej únii ako celku sa od minulého mesiaca spotrebiteľská atmosféra zlepšila o 1,2 bodu na mínus 20,4. V apríli tak bola úroveň pesimizmu na Slovensku o 10,5 bodu vyššia ako v priemere za Európsku úniu.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody

Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody

VČERA - 16:36Ekonomické

Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.

Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast

Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast

VČERA - 15:25Ekonomické

Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.

Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien

Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien

VČERA - 11:07Ekonomické

Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.

Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov

Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov

VČERA - 9:47Ekonomické

Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.

 Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby

Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby

13:48 24.12.2024Ekonomické

Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.