Výhodou tichého spoločníka je anonymita
- 10:48 24.05.2013
- BRATISLAVA
V zmluve o tichom spoločenstve je nutné ošetriť napríklad prípady jeho zániku, ručenia, či špecifikácii druhu podnikania, ktorého sa tiché spoločenstvo týka.
V článku Ako zabezpečiť anonymitu vlastníctva spoločnosti sme popísali dva spôsoby, ako utajiť akcionára. Išlo o rubopisovanie akcií v akciovej spoločnosti a založenie spoločnosti v offshore krajinách.
Ďalším spôsobom „utajeného podnikania“ je zmluva o tichom spoločenstve. V podstate ide o zmluvný vzťah medzi podnikateľom (obchodná spoločnosť, SZČO, živnostník) na jednej strane a tichým spoločníkom na druhej strane, ktorým môže byť akákoľvek osoba nepodnikateľ, ale i podnikateľ.
Tento zmluvný vzťah je upravený v Obchodnom zákonníku, pričom veľa ustanovení je dispozitívnych, čo znamená, že zmluvné strany si medzi sebou môžu upraviť právny vzťah aj inak, ako je nadefinovaný v zákone.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.
Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast
Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.
Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien
Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.
Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov
Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.
Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby
Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.