Euro v SR pomohlo bankám nachytať nových zákazníkov
- 9:00 25.05.2013
- BRATISLAVA
Penetrácia bánk na Slovensku sa vlani dostala na rovnakú úroveň ako v Čechách a služby bánk v oboch krajinách využíva 88 % ľudí.
Ide najmä o študentov a mladých ľudí bez zamestnania. Stále vyhľadávanejšou službou je elektronické bankovníctvo.
Od roku 2006 sa podarilo bankám na Slovensku získať pol milióna nových zákazníkov, čo predstavuje približne desatinu všetkého obyvateľstva.
"V získavaní nových klientov najvýraznejšie pomohlo aj zavedenie eura, kedy si obyvatelia otvorili účty v bankách kvôli eurokonverzii. V Čechách sa počet klientov využívajúcich bankové služby vlani mierne prepadol a je najnižší za posledných šesť rokov," povedal Finance Services Sector Leader spoločnosti GfK Rastislav Kočan.
Peniaze v jednej banke
Čo sa týka financií, Slováci a Česi sú konzervatívne národy a väčšina ľudí má, aj napriek stále zvyšujúcej sa ponuke nových bánk, svoje peniaze uložené len v jednej banke.
Podľa prieskumu vyplynulo, že služby len jednej banky vlani používali približne dve tretiny ľudí.
Produkty viacerých bánk využila pätina Slovákov, najmä aktívne obyvateľstvo vo veku od 30 do 39 rokov, a štvrtina Čechov od 30 do 59 rokov.
Medzi najrozšírenejšie bankové produkty na Slovensku patria bežné a sporiace účty. Bežným účtom vlani disponovalo 80 % Slovákov.
Takisto v Čechách má bežný účet približne 80 % ľudí. Pri sporiacich účtoch sa však potreby Slovákov a Čechov líšia. Kým na Slovensku patria k druhým najrozšírenejším bankovým produktom a záujem o ne z roka na rok rastie, v Čechách záujem o ne skôr stagnuje.
E-bankovníctvo na vzostupe
Čoraz populárnejšou a vyhľadávanejšou bankovou službou je elektronické bankovníctvo. Podľa výsledkov prieskumu vyplynulo, že za posledných päť rokov sa jeho používanie zdvojnásobilo.
Takmer polovica Slovákov, ktorí vlastnia bežný účet, vlani využila aj služby elektronického bankovníctva, v Čechách to bolo 56 %.
Najrozšírenejší je internet banking a v posledných mesiacoch aj stále populárnejšie bankové aplikácie v smartfónoch.
Zistenia pochádzajú z prieskumu FMDS, ktorý kontinuálne mapuje hlavné parametre retailového bankového trhu. Prieskum sa uskutočnil v šiestich vlnách počas roka na celkovej vzorke 6 tis. respondentov vo veku 15 až 79 rokov na Slovensku a 4 tis. respondentov vo veku 15 až 70 rokov v Českej republike.
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.
Technologický sektor opäť potiahol trhy: Dow Jones, S&P 500 a Nasdaq zaznamenali solídny rast
Akcie v Spojených štátoch ukončili obchodovanie v utorok 24. decembra, ktoré bolo pre blížiaci sa sviatočný deň v krajine skrátené, solídnym rastom.
Analytik: Realitný trh by mal rásť aj v roku 2025, očakáva sa aj zvyšovanie cien
Realitný trh sa v tomto roku vyvíjal priaznivo a dostal sa znovu na rastovú trajektóriu. V rastovej fáze by mal zotrvať aj v roku 2025.
Príspevky do druhého piliera zostávajú na rovnakej úrovni, prichádza nová prognóza pre sporiteľov
Sadzba príspevkov do druhého piliera sa od 1. januára budúceho roka nezmení a zostane vo výške štyroch percent z vymeriavacieho základu.
Napätá situácia vo svete znižuje nemeckému maloobchodu vianočné tržby
Tohtoročná predvianočná nákupná sezóna v Nemecku nebola dobrá. Nepriaznivá situácia vo svete totiž obmedzila ochotu spotrebiteľov míňať.