Lidl patrí medzi ekologicky najzodpovednejšie firmy na Slovensku
- 10:02 22.04.2016
- Bratislava
Pomoc životnému prostrediu je jednou z najväčších výziev súčasnosti.
V roku 2015 spoločnosť Lidl opäť výrazne prispela k úspore emisií skleníkových plynov v množstve 12 215 825,78 kg CO2. „Tým, že sa spoločnosť Lidl Slovenská republika významne podieľa na znížení produkcie globálnych emisií, zlepšuje životné prostredie. A keď sa pozrieme do nášho systému oprávnenej organizácie vydávajúcej certifikáty zodpovednej spoločnosti, Lidl sa radí medzi spoločnosti s najvyššou mierou úspory emisií za rok 2015,“ uviedla Ing. Anna Darnadyová zo organizácie ENVI-PAK. V roku 2015 Lidl na Slovensku celkovo recykloval takmer 15-tisíc ton papiera a 700 ton plastov. V prepočte na obyvateľa vyprodukuje priemerný Slovák viac ako 6 ton oxidu uhličitého ročne. Úspora emisií zo strany Lidla teda predstavuje ročnú produkciu viac ako 2000 Slovákov.
Vo všetkých 124 predajniach a troch logistických centrách spoločnosti Lidl platí politika dôsledného triedenia odpadu – papiera, plastov a batérii. Vo februári 2016 otvoril Lidl na Slovensku svoje tretie logistické centrum. Tak ako je Lidl jednotkou v čerstvosti a patrí medzi lídrov v odvetví, chce byť významným hráčom aj v oblasti trvalej udržateľnosti. V celej budove je inštalované úsporné LED osvetlenie, chladiarenské zariadenia využívajú environmentálne zodpovednú zmes na prírodnej báze, teplo získané z chladenia sa využíva spätne na vykurovanie, na pozemku sa nachádzajú vsakovacie nádrže zadržiavajúce dažďovú vodu a tiež nabíjacie stanice pre elektromobily. Sadové úpravy v areáli majú bezmála 2,5 ha, ide o rozlohu asi pätnástich hokejových ihrísk. Vďaka týmto opatreniam získal veľkosklad Lidl v Seredi vôbec ako prvá budova na Slovensku a 14. na svete najvyšší stupeň medzinárodnej certifikácie BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method). Medzi industriálnymi projektami sa to doteraz podarilo iba budovám v Holandsku, Írsku a Veľkej Británii.
Lidl bol jednou z prvých spoločností na Slovensku, ktoré získali certifikát pre zodpovedné organizácie. Subjektom, ktoré vyhovejú kritériám environmentálneho auditu, ho udeľuje oprávnená organizácia ENVI-PAK. V roku 2016 by až 90% všetkej spoločnosťou Lidl spotrebovanej elektrickej energie malo pochádzať z obnoviteľných zdrojov.
Obchodný reťazec si uvedomuje svoju zodpovednosť za stav životného prostredia a okrem úsporných opatrení sa k ekologickému prístupu snaží motivovať aj verejnosť. Najvýraznejšou aktivitou v tomto smere je projekt „Voda pre stromy“. Lidl venuje 1 cent za každú predanú fľašu 1,5 l minerálnej vody Saguaro na obnovu tatranského lesa. Od spustenia kampane v roku 2012 sa vďaka zákazníkom Lidla podarilo na tento účel vyčleniť prostriedky na kúpu a výsadbu 315 000 stromčekov. V roku 2014 usporiadal Lidl súťaž pre základné a stredné školy – Ekohru. V rámci nej odovzdávali školáci v priebehu štyroch týždňov v predajniach Lidl plastové fľaše od nápojov. Celkovo sa takýmto spôsobom podarilo vyzbierať 7 650 000 PET fliaš a do súťaže sa zapojilo viac ako 146 000 žiakov. V roku 2015 realizoval Lidl spoločensky zodpovedné projekty v celkovej hodnote 860 000 €.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.