• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 20.1.2025Meniny má Dalibor
-3°Bratislava

Najviac e-shopov je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu

  • 14:10 30.04.2016
  • Bratislava
Najviac e-shopov je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo.

Na približne štyri milióny internetových užívateľov funguje na Slovensku 9355 e-shopov. Najviac z nich je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu. Vyplýva to z analýzy porovnávacieho portálu Heureka.

"Táto kategória zahŕňa veľmi široký sortiment, pretože doň patrí množstvo rozličných produktov, od drobných vecí po obrovský nábytok, ktoré sa nakupujú online, a záhradkárstvo Slováci takisto milujú," opísal šéf portálu Tomáš Braverman.

Pri online nakupovaní sú pritom Slováci ochotní investovať do športu o polovicu viac ako do nákupu kníh. Na druhej strane, podľa analýzy portálu však na počet produktov nakupujú viac kníh. Priemerne vyššie sumy investujú aj do hudobnín alebo elektroniky. Napríklad pri kúpe hudobných nástrojov je priemerná cena objednávky 217 eur.

"Zaujímavé je porovnanie počtov predaných produktov v jednotlivých kategóriách. Slováci napríklad nakúpili takmer rovnako veľa kusov elektroniky ako produktov z kategórie móda a oblečenie," priblížil Braverman. V týchto kategóriách sa podľa jeho slov predalo takmer rovnako veľa kusov produktov, čiže 350.000. Je to najvyšší počet v kategóriách, ale podiel obratu je pri oblečení osemkrát nižší ako pri elektronike.

V porovnaní s predošlým rokom najviac stúpa záujem o online nákup v kategórii jedlo. "Kategória jedla je ešte stále v štádiu rozbehu, na trh sa snaží preniknúť množstvo nových subjektov, ktoré vylaďujú chyby a zisťujú, ako sa najlepšie prispôsobiť slovenským zákazníkom," zhodnotil šéf portálu.

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo. Práve chovateľstvo tvorí viac ako polovicu obratu kategórie a je zároveň aj jednou z najprogresívnejšie rastúcich oblastí, medziročne stúplo o 35 %.

Rastúci trend bežných nákupov online pritom dokazuje aj vývoj v kategóriách deti, kozmetika a zdravie. Medziročne zaznamenali nárast o tretinu. "Najobľúbenejším kozmetickým produktom sú parfumy, ktoré tvoria okolo 40 % celkového obratu kategórie," vyčíslil Braverman.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
I. Schnabelová: ECB má priestor na ďalšie znižovanie úrokových sadzieb

I. Schnabelová: ECB má priestor na ďalšie znižovanie úrokových sadzieb

VČERA - 20:37Ekonomické

Európska centrálna banka (ECB) má zrejme ešte priestor na ďalšie uvoľnenie menovej politiky, musí však postupovať opatrne, uviedla členka Výkonnej rady Isabel Schnabelová.

GIE: Európe aktuálne nehrozí plynová kríza

GIE: Európe aktuálne nehrozí plynová kríza

VČERA - 14:05Ekonomické

Pretrvávajúce nízke teploty v Európe zvyšujú spotrebu plynu.

Perplexity AI ponúkla fúziu s TikTokom v USA

Perplexity AI ponúkla fúziu s TikTokom v USA

VČERA - 13:16Ekonomické

Spoločnosť Perplexity AI v sobotu (18. 1.) predložila oficiálnu ponuku na prevzatie TikToku.

UUPV: Kybernetický útok na kataster môže spomaliť prípravu stavebného portálu

UUPV: Kybernetický útok na kataster môže spomaliť prípravu stavebného portálu

VČERA - 11:05Ekonomické

Kybernetický útok na kataster ochromil takmer celú spoločnosť na Slovensku a dotknúť sa môže aj nového stavebného portálu a spomaliť jeho prípravu.

Počet telefonických podvodov na seniorov rastie

Počet telefonických podvodov na seniorov rastie

VČERA - 10:34Ekonomické

Počet telefonických podvodov, v rámci ktorých podvodníci využívajú nátlak na seniorov a ich dôverčivosť, rastie.